Konstrukce přívěsu

Obytný přívěs je vytvořen dvěma konstrukčními prvky. Základem je podvozek, k němuž je spojovacími materiály připevněna samostatná stavba přívěsu. Podvozek je svařovaná konstrukce ze železných i hliníkových profilů. Tvoří nepravidelný rám, ve kterém je připevněn podvozek, tvořený tlumiči a torzní tyčí. Obytné přívěsy, které mají dvě osy, mívají speciální typy podvozků. V dnešní době j drtivá většina obytných přívěsů vybavena samostatnou, takzvanou nájezdovou brzdou. Ta funguje na principu kinetické energie.

Přívěs je promyšleně projektován

Obytný přívěs, při zpomalení tažného automobilu, na něj díky kinetické energii najede, čímž dojde ke stlačení brzdného válce. Ten stlačí hydrauliku v samotných brzdách a dojde k brzdění přívěsu. Kromě této brzdy má obytný přívěs i brzdu mechanickou, která je totožná s ruční brzdou automobilu. Obojí brzdné systémy jsou umístěny v přední části přívěsu v samotném, tažném oji, kde se nachází i vysouvací pojížděcí kolečko.

Na tento podvozek je přichycena ona „bedna“. Jde o příhradovou, většinou dřevěnou, konstrukci tvořenou hranoly a výstužnými nosníky. Moderní obytné přívěsy do této konstrukce vkládají laminátové prvky, díky nimž vytvářejí například oblé rohy v přední části.

Na přívěs potřebujete silné auto

Podlaha obytného přívěsu je o něco silnější, než jeho stěny. Jde přitom o to, aby se zvýšila pevnost přívěsu a zároveň se docílilo větší izolační vrstvy.

Celá konstrukce je vyplněná polystyrenem nebo jinou izolační PUR pěnou. Z vnějšku i zevnitř je pak zesílená vrstvou překližky. Při konstrukci je samozřejmě myšleno na stavební otvory. Okna jsou, dnes již zdvojená a vyrobená z lisovaného plexiskla. Finální úprava základní stavby obytného přívěsu je z vnější strany provedena hliníkovými pásy a laminátovými ozdobami (okenice, bedny atd.). Vnitřní stěny jsou opatřeny papírovými a plastovými tapetami. Nábytek uvnitř přívěsu je rovněž dřevěný, pouze do koupelen se používá, pro lepší omyvatelnost plast.