Automatická převodovka

První sériově vyráběná automatická převodovka se vyráběla ve městě Detroit u společnosti Generál Motors v roce 1939. Od té doby prošla dlouhým vývojem a její oblíbenost v USA je velmi vysoká. Většinu amerických aut bez ní nekoupíte a mnoho Američanů by se s manuální převodovkou ani nerozjelo. Automatická převodovka se do amerických velkoobjemových aut hodí.  V Evropě je situace opačná a většina Evropanů nedá na manuální řazení dopustit.  Přesto i na starém kontinentu se automat začíná pomalu prosazovat. Některé modely prémiových značek bez automatické převodovky nekoupíte.Řadicí páka
      Evropští řidiči na manuálním řazení cení fakt, že si sami jízdu kontrolují. Rychlost, styl jízdy o všem si rozhodují sami. Je to více práce a obtížnější na naučení, ale větší zábava. Takový kontakt s motorem vám automat nenabídne. Ten je naopak o pohodlí. Popojíždění v koloně ve městě je mnohem příjemnější. Pokud je automat dobře sladěn s vozem, tak dokáže často řadit plynuleji a rychleji, než je to možné s manuálem.  I emise se snáz redukují s automatickou převodovkou.  Naproti tomu mají tyto převodovky náročnější  údržbu. Do nedávna byl rozšířen mýtus, že olejová náplň je doživotní a olej v automatické převodovce se nemusí měnit.  Nejen díky horšímu přístupu je výměna oleje finančně náročnější. skútrZanedbání takové údržby se může prodražit mnohem víc.  Zkrátka obě verze mají své výhody a nevýhody a je volbou každého zákazníka, co upřednostní.
      Automatické převodovky mají své místo i u motorek. Většinou se jedná o skútry s variátorem.  Takový stroj s kombinací výkonnostního limitu může řídit i držitel řidičského oprávnění skupiny B. Nezkušený jezdec se díky variátoru může lépe soustředit na jízdu a nemusí zápasit s manuálním řazením.  I u motorek platí, že popojíždění ve městě je s automatem mnohem pohodlnější.